onsdag 27 juli 2011

Kataplexier..

I denna hemska sjukdom finns något somm kallas för Kataplexier.
För mej är det den jävligaste delen!
Känslostämningar så som skratt,stress,sorg,trötthet mm, kan utlösa dessa Kataplexier. Enkelt förklarat så slutar musklerna att fungera.
Benen viker sej,hakan hänger,ögonen sluts,huvudet slängs framåt el. bakåt,tungan hänger,smackljud,tandgnissel mm,(alla Kataplexier ser olika ut & är olika starka från person till person)
Man kan säga att man ser ut som en "fyllegubbe" el. likna ett epilepsianfall.
"N":s kataplexier är värst vid skratt & skratten blir ljudlösa. Man ser bara att magen guppar.
Man får ingen förvarning & många trillar & slår sej vid dessa "anfall".
Min största sorg är att "N" undviker att ha roligt för att undvika att få Kataplexier. Finns det något vackrare än att höra sitt barn tjuta av hjärtligt skratt?!
Det finns medicin som kan lindra kataplexierna & dom har "N" ätit i nästan 3 veckor nu.
Dom funkar olika bra & har som all medicinering hemska biverkningar.

Måtte dom ge "N" hans skratt tillbaka.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker att ni verkar vara en väldigt stark familj och dina inlägg berör. Jag vill tipsa dig om att det är en artikel i tidningen Amelia, nummer 17, om en tjej med narkolepsi. Sköt om er! Mvh Madeleine

    SvaraRadera
  2. Jag hade sökt en duktig homeopat. Det finns homeopatiska avvaccinationsmedel, har haft flera stycken som jag rekommenderat till Birgitta Williams i Göteborg och till Anette Lindengard i Älmhult. Det finns flera duktiga homeopater som kan hjälpa till att ta bort skadorna efter vaccinationer men just svininfluenzavaccinet kräver oftast exakt samma antidot för att man ska kunna läka. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej."Narkolepsi uppstår när ett litet område i hjärnan är skadat och har brist på signalsubstanser som reglerar sömn och vakenhet"Detta skriver en professor.Först vill jag säga att jag är inte Läkare eller Professor eller jobbar inom sjukvården.Jag jobbar som partner till ett företag som tagit fram Redox Signalmolekyler,precis det som Professorn säger är skadat eller saknas hos dom som drabbas av narkolepsi.Jag vill ge dig möjligheten att ta ställning till denna möjlighet.Redox signalmolekyler finns bevisligen i ASEA Redox signaler och förstärker cellkommunikationerna i din kropp till optimala nivåer.Jag bifogar en länk om Redox signalmolekyler,dessutom finns en hel del information på min hemsida www.connyhhe.teamasea.com
    http://tinyurl.com/z8rxkdd
    maila conny.hhe@gmail.com
    Vänligen Conny Bergkvist

    SvaraRadera